Dvanásť atribútov EDUvolúcie
-
Projekt EDUvolúcia úspešne funguje za podmienok, že Ústava SR:
a) nekladie žiadne formálne prekážky zásadným inováciám systému vzdelávania,
b) zaručuje právo jednotlivca a komunity na maximálny rozvoj svojho potenciálu
c) ukladá povinnosť zákonnému zástupcovi dieťaťa, územnej samospráve a štátu,
vytvoriť podmienky pre naplnenie tohto práva. -
Každý jednotlivec má možnosť zvoliť si vlastnú vzdelávaciu cestu už od detstva a vybrať si z rozmanitej ponuky vzdelávacích možností.
-
EDUvolúcia funguje v režime duálnej vzdelávacej sústavy ako samostatný rovnocenný a plne funkčný systém súbežne s tradičným školským systémom.
-
Vysokú mieru pružnosti nový systém prejavuje aj v prípade potreby zásadných inovácií vo vzdelávaní.
-
Správa nového systému je zabezpečovaná prostredníctvom vlastných samosprávnych orgánov nezávisle od tradičného systému.
-
Organizácia a riadenie subjektov vzdelávacieho procesu prebieha v prostredí vzdelávacieho trhu na princípe ponuky a dopytu.
-
Funkčný vzdelávací trh umožňuje pružne reagovať na dopyt po vzdelávacích službách uspokojivou ponukou.
-
Obstarávanie procesu vzdelávania prebieha na zmluvnom princípe prostredníctvom ucelenej platformy informačných a komunikačných technológií na národnej úrovni.
-
Podporu vzdelávania zo štátnych a verejných zdrojov čerpá nový vzdelávací systém v rovnakej celkovej miere ako tradičný školský systém.
-
Základnými regulačnými prístupmi nového systému sú sebariadenie jednotlivca, samoriadenie základnej skupiny a samospráva.
-
Štát má možnosť uplatňovať svoje predstavy o obsahu, formách a procese vzdelávania pomocou rovnakých nástrojov ako každý iný subjekt vzdelávacieho systému.
-
EDUvolúcia priamo organicky prepája život v prostredí systému so životom celej spoločnosti.