Naše hodnoty, princípy, kritéria
Všeobecné princípy:
- evolúcia zmeny systému,
- trvalá podpora inovácií rozvíjajúcich vyšší ľudský potenciál,
- subsidiarita v rozdelení právomocí a zodpovednosti,
- rovnováha medzi celostným a parciálnym prístupom vo vzdelávaní,
- žiak/študent je subjektom výchovy a vzdelávania,
- princíp symetrie v sociálnej interakcii,
- kľúčovou jednotkou sociálnej interakcie v systéme je trojuholník pedagóg - žiak - rodič, alebo dvojica študent - pedagóg.
Princípy v procese vzdelávania:
- dobrovoľnosť vo vzdelávaní,
- sebariadený rozvoj žiaka a samoriadenie komunity,
- podpora maximálneho rozvoja potenciálu jednotlivca a komunity,
- podpora vyváženosti v rozvoji tzv. tvrdých a mäkkých zručností,
- podpora morálneho rozvoja (striedmosť, činorodosť, pokora, rešpekt, poctivosť, zmierlivosť a štedrosť),
- rešpektovanie vývinových štádií a hodnotových odlišností učiacich sa.
Princípy v riadení systému:
- samospráva systému - EDUpolis,
- základnou organizačnou jednotkou je vzdelávacia komunita EDUdéma,
- princíp konsenzu a konsentu v hlasovaní samosprávnych orgánov,
- princíp horizontálnej a vertikalnej decentralizácie riadenia.
Princípy vzdelávacieho trhu:
- princíp ponuky a dopytu,
- diverzita ponuky vzdelávacích prostredí a služieb,
- princíp zmluvnej slobody na trhu,
- spravodlivé financovanie štátom cez normatív na žiaka.